BMW 316i coupe

Plusy a mínusy vozidla BMW 316i coupe.

Dovolte abych se představil, jmenuji se Václav Potůček a byl jsem požádám kamarádem abych se na tomto vydařeném blogu věnoval automobilům a všemu co k nim patří.

Jako první bych si s dovolením vzal na paškál mého plechového miláčka čímž je už skoro rok a půl BMW řady 3 v provedení coupé. Vozidlo bylo pořízeno z německa se 170ti tisíci kilometry. Jedná se o rok výroby 1994 jehož srdcem je agregát o objemu 1,6 litru, který dosahuje výkonu 75KW (102K) okolo 5 000 otáček za minutu s kroutícím momentem 150 NM. Rafička tachometru se bez nějakých problémů zastaví až na hodnotě 195km/h, kdy ji už ale okřikne omezovač otáček.

Motor tohoto přibližovadla je skutečně silnou stránkou. Jedná se o poctivý kousek z bavorské továrny, který dokáže auto hezky rozhýbat a ne tak draze jak by se na první pohled zdálo. I přes věk auta a požehnaný počet ujetých kilometrů má motor takřka tovární parametry mimo město se spotřeba pohybuje pod hodnotou 7 litrů a při ploužení po městě se snadno dostanete pod 9. Tyto hodnoty mohou konkurovat třeba i Fabii 1,2 HTP se kterou se moc nesvezete a která je mnohem ukřičenější. Samozřejmě že při jízdě po dálnici není moc jednoduché mít lehkou nohu :-)

Na podvozku si konstruktéři dali také velice záležet. Dovoluje i solidní sportovní jízdu díky svému vyvážení, nastavení a nezávislému zavěšení kol. Přesné řízení s vámi vykrouží zatáčku i v rychlosti, ve které by byla již spousta vozidel rozebrána vyprošťovacími nůžkami hasičů.


Design tohoto krasavce je opravdu moc vydařený a při jízdě po menším městě nebo vesnici se za ním kde kdo otočí raději než za vozem jehož cena je několikanásobně větší a kterému sotva zaschlo razítko fabriky v techničáku. Toto tvrzení musí ač nerad potvrdit i majitel tohoto blogu ;)

Větší poruchu jsme ještě neměli.Pouze standardní věci opotřebované provozem jako jsou čepy ramen, silentbloky zadní nápravy, zadní ložiska, spínač světla zpátečky. Během zimy mne čekají ještě přední tlumiče, což bude zatím asi největší investice.
Zavěšení kol je namáháno úměrně stylu jízdy a velikostí kol. Já nyní používám litá 16ti palcová kola na pneumatikách 215/40.

Detailnější obrázky ve „fotogalerii

Slabší stránkou tohoto vozu bude asi malá světlá výška se kterou musí majitel počítat. Do lesa a na pole si měl pořídit traktor.

Pokud bych měl pořizovat jiné vozidlo zvolím tuto verzi znovu. Přemýšlel bych jen o silnější motorizaci 1,8 litru.


Have your say