BMW 316i coupe
Plusy a mínusy vozidla BMW 316i coupe.
Dovolte abych se p?edstavil, jmenuji se Václav Pot??ek a byl jsem požádám kamarádem abych se na tomto vyda?eném blogu v?noval automobil?m a všemu co k nim pat?í.
Jako první bych si s dovolením vzal na paškál mého plechového milá?ka ?ímž je už skoro rok a p?l BMW ?ady 3 v provedení coupé. Vozidlo bylo po?ízeno z n?mecka se 170ti tisíci kilometry. Jedná se o rok výroby 1994 jehož srdcem je agregát o objemu 1,6 litru, který dosahuje výkonu 75KW (102K) okolo 5 000 otá?ek za minutu s kroutícím momentem 150 NM. Rafi?ka tachometru se bez n?jakých problém? zastaví až na hodnot? 195km/h, kdy ji už ale ok?ikne omezova? otá?ek.
Motor tohoto p?ibližovadla je skute?n? silnou stránkou. Jedná se o poctivý kousek z bavorské továrny, který dokáže auto hezky rozhýbat a ne tak draze jak by se na první pohled zdálo. I p?es v?k auta a požehnaný po?et ujetých kilometr? má motor tak?ka tovární parametry mimo m?sto se spot?eba pohybuje pod hodnotou 7 litr? a p?i ploužení po m?st? se snadno dostanete pod 9. Tyto hodnoty mohou konkurovat t?eba i Fabii 1,2 HTP se kterou se moc nesvezete a která je mnohem uk?i?en?jší. Samoz?ejm? že p?i jízd? po dálnici není moc jednoduché mít lehkou nohu
Na podvozku si konstrukté?i dali také velice záležet. Dovoluje i solidní sportovní jízdu díky svému vyvážení, nastavení a nezávislému zav?šení kol. P?esné ?ízení s vámi vykrouží zatá?ku i v rychlosti, ve které by byla již spousta vozidel rozebrána vyproš?ovacími n?žkami hasi??.
Design tohoto krasavce je opravdu moc vyda?ený a p?i jízd? po menším m?st? nebo vesnici se za ním kde kdo oto?í rad?ji než za vozem jehož cena je n?kolikanásobn? v?tší a kterému sotva zaschlo razítko fabriky v techni?áku. Toto tvrzení musí a? nerad potvrdit i majitel tohoto blogu
V?tší poruchu jsme ješt? nem?li.Pouze standardní v?ci opot?ebované provozem jako jsou ?epy ramen, silentbloky zadní nápravy, zadní ložiska, spína? sv?tla zpáte?ky. B?hem zimy mne ?ekají ješt? p?ední tlumi?e, což bude zatím asi nejv?tší investice.
Zav?šení kol je namáháno úm?rn? stylu jízdy a velikostí kol. Já nyní používám litá 16ti palcová kola na pneumatikách 215/40.
Detailn?jší obrázky ve „fotogalerii“
Slabší stránkou tohoto vozu bude asi malá sv?tlá výška se kterou musí majitel po?ítat. Do lesa a na pole si m?l po?ídit traktor.
Pokud bych m?l po?izovat jiné vozidlo zvolím tuto verzi znovu. P?emýšlel bych jen o siln?jší motorizaci 1,8 litru.